2013. november 15., péntek

Sookie Stackhouse, utoljára - Spoileres!

Ulpius, 2013
380 oldal
Elolvastam: 2013. november 12.

Fülszöveg:
Bon Temps városában olyan titkok lappanganak, amelyek a Sookie-hoz legközelebb állókat fenyegetik - és összetörhetik a lány szívét...

A városban történt rettenetes események után Sookie és Sam nemigen képes a Merlotte'sra összpontosítani - és ez nem tesz jót a bárnak. Ráadásul Sookie és Eric Northman kapcsolata is válságba került. Eric és a vámpírok távol tartják magukat a lánytól - és hallgatnak, mint a sír. Amikor pedig megtudja ennek az okát, Sookie összeomlik. Aztán holtan találják Arlene-t, és Sookie-t gyilkosság vádjával letartóztatják, de óvadék ellenében hamarosan szabadlábra kerül. A barátai - élők és holtak - segítségével ki kell derítenie az igazságot Arlene haláláról. Ám mindössze annyit tud, hogy két titokzatos férfinak van köze hozzá. Kik lehetnek? - Sookie-nak hamarosan a tudomására jut, hogy több ellensége is bosszút forral a múltban elszenvedett sérelmek miatt.
Bon Temps-ban soha semmi nem egyszerű. Amit igaznak tartanak, az csupán kényelmes hazugság. Az igazságszolgáltatás még több kiontott vért jelent. És az, amit szerelemnek hisznek, soha nem elég...

Csalódtam. Nagyon. :(
Még az előző résznél is bizakodtam, kitartottam amellett, hogy ez egy teljesen jó könyvsorozat, nagyjából ez volt az egyetlen, ami miatt ragaszkodtam a kiadóhoz. A Véres csapdára 4 csillagot adtam, de lett volna az 5 is, ha Eric egy kicsit nyálasan romantikusosabb. 
A Véres végzet megjelenése előtt olvastam valahol valami szösszenetet arról, hogy a "rajongók" kiakadtak, mert nem úgy lesz vége a történetnek, ahogy ők azt elvárnák, de nem merültem ebbe bele különösképpen, egyrészt, mert úgy gondoltam, majd én elolvasom, aztán megmondom, hogy nekem jó-e így, vagy sem, másrészt, mert meg voltam róla győződve, hogy Eric meghal és Sookie meg majd búbánatosan sírdogál, de aztán összeszedi magát, leborotválja a lábát, felveszi a Merlotte's egyenruháját, szorosan lófarokba fogja a haját, és elindul dolgozni, miközben a szíve szakad meg. Sírdogáltam volna én is biztosan, mert azért Eric eléggé a szívem csücske, de na. Nem így történt. 
Vigyázat, spoiler!!
Te jó ég, Sookie... lehetett volna Alcide, még akár Bill is. De Sam?? Olyannak tűnik számomra ez az egész, mintha egy buta kis fruska sértődésből úgy döntene, hogy jó lesz neki az az egyszerű srác is, akit ezer éve ismer, ahelyett, akiért addig lázban égett. És aztán erről szépen meggyőzi magát, és el is hiszi, hogy ez tényleg így lesz a legjobb.
Rohadtul hiányoltam Eric-et, Pam-et, olyan semmilyen ez így. Eric eddig épp nem erről a behódoló stílusról volt híres... vagy már csak a filmbeli Ericet látom magam előtt, a könyvben szereplő pedig nem az az Eric. :( Annyi minden volt már ezekben a könyvekben (filmekben): bacchánsnő, tündérvér, tündérnagyapa és család, cluviel dor, meg még ki tudja mik, hát nem hiszem, hogy ne lehetett volna megoldást találni arra, hogy Eric Sookie-val maradhasson.
Ott volt Karin, Eric első "gyermeke", de minek? Gyakorlatilag teljesen töltelék figura, ennyi erővel Bubba is vigyázhatott volna Sookie-ra, tökmindegy. 
Á. :( Végül még annyi, hogy igen, tényleg ideje volt befejezni Sookie történeteit, semmit sem lehet a végtelenségig húzni. Csak nem így kellett volna. Hiányzik belőle az, ami miatt viccesnek és szórakoztatónak tartottam a sorozatot. Összecsapottnak érzem és üresnek. Nekem ez kevés.

A filmben még bízom. Amíg azt is el nem rontják...



Értékelésem: 3/5. De csak mert eddig tetszett... és a borítók rohadt szépek!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése