2013. november 19., kedd

Kiera Cass: A Párválasztó

Gabo, 2013
360 oldal
Elolvastam: 2013. november 19. 

Fülszöveg:
Harmincöt lány. Egy korona. Egy lehetőség, ami az életben csak egyszer adódik. 

A Párválasztóban részt vevő harmincöt lány számára ez életük legnagyobb esélye. Egy lehetőség arra, hogy kiszabaduljanak abból az életből, amibe beleszülettek. Hogy belépjenek egy világba, amiben csillogó ruhákat és felbecsülhetetlen értékű ékszereket hordanak. Hogy palotában lakjanak és a csodás Maxon herceg szívéért vetekedjenek egymással. America Singer számára azonban kész rémálom Kiválasztottnak lenni. Azt jelenti ugyanis, hogy hátat kell fordítania titkos szerelmesének, Aspennek, aki egy alsóbbrendű kasztba tartozik. El kell hagynia az otthonát, hogy beszálljon az ádáz közdelembe egy koronáért, amire nem is vágyik. Egy palotában kell élnie, amit a lázadók erőszakos támadásai fenyegetnek állandóan. Aztán America megismeri Maxon herceget. Lassan megkérdőjelezi addigi terveit, és rádöbben arra, hogy az élet, amiről mindig is álmodott, talán köszönő viszonyban sincs a jövővel, amit korábban még csak el sem képzelt volna. 

Ezt a könyvet én nem akartam. Szerepelt ugyan a kívánságlistámon, de inkább csak úgy voltam vele, hogy ha majd egyszer a könyvtárban kölcsönözhető lesz, vagy valaki valamiért épp úgy dönt, hogy hozzám vágja, akkor szívesen elolvasom. De nagy lobogó vágy nem igazán égett bennem azért, hogy megszerezzem. 

Aztán az történt, hogy ajándékként választhattam magamnak könyve(ke)t. Határozottan léptem be a könyvesboltba, előre eldöntve, melyik két (három) könyv az, amit mindenképp megveszek, nehogy az legyen, hogy addig téblábolok, míg végül nem tudok majd dönteni a sok jó könyv között. Mert egyébként ilyen vagyok. Azért mégiscsak körülnéztem, ha már ott voltam, és megláttam. Nagyon szép ez a borító, bár kétlem, hogy csak ez fogott volna meg. Belelapoztam, aztán több kört tettem még az üzletben, és mindig visszamentem megfogdosni (tényleg, mint egy idióta) de nem vettem meg, csak pár nap múlva, mikor már nem bírtam tovább és muszáj volt, mert csak erre tudtam gondolni. Ezt hívják úgy, hogy egy könyv akart hozzám kerülni? :) 

Na, de ha már így alakult, ezzel kezdtem a sort az új könyvek közül. 

Egy olyan országban "élünk", ahol kasztrendszerbe sorolják az embereket, a nyolcas a legszegényebb réteg, az egyes a leggazdagabb. America Singer az ötösbe tartozik, a művészek közé, akik túl jól nem élnek persze, de még mindig jobb a helyzetük, mint szerelme családjának. Aspen, akivel 2 éve szeretik egymást, hatos és kemény munkával tartja el családját, titokban pedig Americával találkozik éjjelente, amikor csak lehet, és pénzt gyűjtöget a majdani közös életükre. Amikor egy olyan játék indul, amiben 35 kiválasztott lány vehet részt, hovatartozástól függetlenül, a tét pedig Maxon herceg és minden, ami vele együtt jár, America anyja teljesen rákattan, mindenképp azt szeretné, hogy lánya is jelentkezzen, hátha sikerül bejutnia a jelöltek közé. Aspen is ezt szeretné, mert úgy érzi, nem tudná magának megbocsátani, ha nem adná meg az esélyt a lánynak, és azt sem akarja, hogy America később éhezzen, nélkülözve éldegéljen, mert ő nem tudja biztosítani számára a kényelmes élethez szükséges dolgokat. Végül szakít is vele, amivel összetöri a lány szívét. America annak ellenére, hogy egyáltalán nem hisz benne és nem is akarja ezt az egészet, bekerül a kiválasztottak közé és úgy dönt, hogy ha már itt van, megpróbálja elfelejteni a szerelmét és minél tovább kihúzni a palotában, amivel a saját családja számára biztosíthatja a későbbi jómódot. 

A könyv végén kiderül - és nem is árulok el ezzel túl sokat -, hogy America bekerül az Elitbe, ahol már csak hatan versenyeznek a herceg kegyeiért... Viszont sok érdekes, vicces, szomorkás dolog történik addig, amit mindenképpen ajánlok elolvasni. 
America nagyon jól megírt szereplő, tetszik, hogy nem egy kis nyámnyila, elveszett lány. Maxon nem igazán volt szimpatikus a kezdetekkor, de végül őt is megkedveltem. A szívem viszont Aspen felé húz... 

Nagyon tetszett, annyira aranyos, élvezhető történet ez! Tényleg egy mesében éreztem magam olvasás közben, ennyi lány, akik mind hercegnők akarnak lenni, gyönyörű ruhák, finom kaják, szobalányok és egy herceg, aki feleséget keres. Csak a mesékben nincs ilyen lány, mint itt America, aki simán beszól Maxonnak, amikor kikívánkozik belőle. :) Alig várom, hogy megkaparintsam a folytatását, hiszen az is megjelent már, csak mindenképp úgy kell ezt kiokoskodnom, hogy itthonról ki ne vágjanak, a könyveimmel együtt... :)

Értékelésem: 4,5/5.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése